יום שלישי, 14 באפריל 2009

אני ציוני אמיתי והוא מוסלמי אמיתי - רוני סגולי

אני יודע שמטבעות לשון כאלו גוררות הרמת גבות או גרוע מזה, וכלל לא אכפת לי
היה לנו היום דיון עם הפלסטינים, זה התחיל בהכרזה מתלהמת מעט שלהם שאין להם בעיות עם היהודים אלא רק עם הציונים, ושהציונות משולה אצלם לגזענות.
חשוב היה לנו לומר לפלסטינים שאנחנו מגדירים עצמנו כפטריוטים ישראליים, כציונים, וכמאמינים בצורך של המדינה היהודית כמקלט לעם היהודי, שהעובדה שציונות הפכה למילה נרדפת לגזל קרקעות ונצול היא הדבר היוצא דופן מבחינתנו, אין לנו כישראלים שום צורך ורצון לבטל את זהותנו ולאומיותינו, והפתרון יבוא כשכל צד יתפשר מעמדה של הכרה וגאווה בזהותו.
אני חושב שהם הופתעו לשמוע, אך זה התקבל על אוזניים קשובות. בערב הסביר לנו אחד הפלסטינים את תפיסתו וכרגיל הטיעונים והתהיות זהות בינינו לבינם, הוא מבחינתו לא כל כך מבין את החרדה שלנו מהחמאס, הוא מודע לכך שיש מוסלמים קיצוניים, אך הוא רואה עצמו (כמו רבים אחרים) כמוסלמי האמיתי, ויש סובלנות בדתם ואהבה לזולת. ואני מכבד את זה כמו שאני שמח שהוא מכבד אותי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה